sara tycker om

En film om Olle Ljungström. Se denna dokumentärfilm, om du inte redan gjort det förstås, som jag hoppas att du har gjort! Det är en fin och berörande dokumentärfilm. Samtidigt som jag ser hopplöshet så ser jag ändå en man med glädje på något vis, kan inte riktigt beskriva, men jag ser en glimt av glädje. Jag ser en man som är uppe i sig själv. Men en otrolig artist.

Givetvis tar Jacob Frössén (som regi-mannen heter, vän till Olle) självklart vara på Olles intregritet. Han har följt Olles liv med filmkameran sedan 2006. Filmen kom ut i år, 2009.

Diabetes, blodförgiftning, hamnat på psyket, super (för mycket), tar droger. det är inte positiva saker som man förknippar med Ljungström. Men kanske är det just därför han gav ut "Världens räddaste man". Han vet liksom vad han har att vara rädd för. Jag gillar denne man, han skriver sådana fantasitiska låtar!

Måste bara berätta att Ljungström slog igenom som artist i bandet "Reeperbahn" och det är lite småhäftigt för att just det bandet (Reeperbahn) är med i filmen "G" men då vid namn Nürnberg 47.

favoritlåtar: en kaffe och en cigarett, blända livet, jag spelar vanlig, jag & min far, överallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0