Äntligen har jag hunnit med allt det som jag har sagt i flera veckor att jag ska göra men aldrig blir det av. Köpa balklänning, söka sommarjobb, vara med kompisar som man inte träffar i skolan, fixa bilder i Photoshop som jag tagit och träna lite extra så konditionen blir bättre tills seriepremiären som börjar om ungefär 2 månader, men annars bara vara, slappa helt enkelt.

Men nu börjar rastlösheten smyga på och varje minut som går undrar jag vad ska man hitta på nu? Blir lite promenader, fika hos kompisar och pluggandet orkar jag bara inte ta tag i. För då tänker jag bara på hur vardagarna brukar se ut, pluggar direkt när man kommer hem för att hinna till träningen. För den vill man ju inte missa på grund av plugg.

Men nu har man nästa för mycket tid, jag är inte van vid det så nu är det helt plötsligt överflöd med den tiden som man annars saknar. Så nu kan jag sitta helt tyst och lyssna på musik, blir oftast Bob Dylan, bara sitta och fundera.. För att känna “detta har jag tid med”..

Det känns faktiskt oerhört skönt måste jag säga, även att man inte gör något speciellt mer än att tänka och spekulera på alla problem som finns i världen. Finanskris hit och smältande polarisar dit. Jag tror att jag kommer på idéer som kommer lösa världsproblemen men givetvis gör jag det inte. Men det är kul att känna sig lite smart ibland och tro att man kan.

Det blev inga skidor på sportlovet heller för det blir vecka 9 istället till Dalarna bär det av då, skooj! Nu ska jag ta mig en promenad och lite fika efter det. Ha det gott alla!


/ Sara