Hello Kitty

Ja, varför inte göra ett inlägg om den världskända Hello Kitty. Inget sa emot mig. Jag började med att goggla och fick hela  17 800 000 engelska och svenska sidor. 17 800 000 SIDOR, HALLÅ!

Du kommer nu att få lära dig ett och annat om Hello Kitty. Den söta katten Hello Kitty skapades utav ett japanskt företag vid namn Sanrio år 1974. Första prylen med Hello Kitty var en plånbok för hela 14 kronor. Nu har Hello Kitty figuren fått mycket framgång och nu finner vi henne på brödrostar, cyklar, symaskiner, kläder, datorer, mobiler, gitarrer, mopeder, klockor, hjälmar, pennor och annat smått och gott.

Hennes hobbys är musik, resa, läsa och skaffa nya kompisar. As hello kitty always says: "You can nerver have too many friends". Jag får ju inte glömma att berätta att Hello Kitty har ett husdjur, som heter Charmmy Kitty som ser ut ungefär som Hello Kitty. Hm, fantasi. Nej. Kan ni tänka er att Carmmy Kitty har en liten kompis också, en hamster som heter Sugar som hon fick av sin man Dear Daniel. Ja, kan ni tänka er, dem är gifta.

Visst jag gillar Hello Kitty för att hon är gullig. Okej, en brödrost med Hello Kitty på är väll sött eftersom jag inte gillar designen på de flesta brödrostar, men till och med jag tycker att det börjar bli överdrivet när man kan rosta bröd med hennes huvud på.. Eller varför inte köpa en bil designad med Hello Kitty?

Too much time. Här sitter jag och skriver om en påhittad katt, herregud!



Omtalade brödrosten                 Ferrarri med Hello Kitty


Sara Robertsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0