regnig midsommar

Glad midsommar.

Jag har inte gillat midsommar på ett bra tag nu. Jag tycker bara att det är så jävla överskattat. Ungdomarna åker till Öland, Halmstad eller något liknande och super. Hm, härlig midsommar?

När jag tänker tillbaka på tiden som liten så har jag verkligen älskat midsommar. Och jag tror att många andra också gjorde det som barn.

Tidigt i ottan gick man upp iklädd en blommig klänning för att plocka blommar till kransen som man senare skulle få ha på sig. Icke glömma den fina midsommarstången som man efter maten skulle hoppa små grodorna runt och runt och ner i diket.

Vart har den traditionen tagit vägen? Sill och potatis, dans, blommig klänningar, jordgubbar och grädde. Nu är det åka iväg och supa som gäller till en lerig och äcklig camping . Wehuu.

Var ska traditionen sluta?

Jag har i alla fall dansat runt midsommarstången, ätit potatis oså, jordgubbar och grädde idag. Plus att jag har gjort en fin krans.

Dags att sova nu eller?



 



Ha en bra dag.
Puss

Kommentarer
Postat av: Lovisa kusin

Du och Linnea är SÖTAST ! <3

Älskar Er (: <3

2009-06-22 @ 11:15:05
Postat av: Sara

hihi men du är bäst. jag älskar dig. vi har alltid roligt tillsammans babe<3

2009-06-22 @ 15:35:58
URL: http://sararobertsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0