juletid

Idag gjorde jag pepparkakor, dem blev faktiskt goda. Förutom en plåt med pepparkakor som blev "lite" svarta, haha. Eller okej, jättesvarta. Fint ord ändå, jättesvarta. Men i alla fall, jag stod där och skulle hitta på en egen lite figur (lite kul tänkte jag) och glömde helt bort plåten som stod i ugnen. Men annars gick det kanon. När jag stod där så kunde jag inte låta bli att bli lite sentimental. När man var liten såg man fram emot alla sorters julbak (knäck, pepparkakor, lussebullar, ischoklad osv.osv.), det var superkul. Det tyckte jag i alla fall. Nu var det inte alls lika kul, efter första plåten kände jag bara att det var jobbigt och inte alls roligt. Det är lite sorgligt ändå, vad snabbt man blir vuxen. JAG ÄR VUXEN. Jag vill inte vara vuxen. Inte än...

I helgen tänkte jag göra knäck. Får se om det känns lika vuxet och inte alls lika förväntasfullt och roligt som förr. Var försiktig, smeten är varm osv.osv. Nu är det ingen som kommer säga att jag ska vara försiktig. Det ska jag bara vara. Men knäcken ska bli gjorda, så är det bara. 

Imorgon ska den årliga julklappshandlingen ske. Som vanligt sparar jag allt till en enda dag, istället för att småhandla lite klappar då och då. Men jag tror ändå att det hör till att stressa innan julen, för det är ju sååå skönt att bara slappa vid jul, efter all stress. Jag är ju ute i god tid denna gången, det känns väldigt bra.

Får väll se om jag hittar allt jag söker...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0